Skuteczność melatoniny wobec bezsenności

Skuteczność melatoniny wobec bezsenności

23 sierpnia, 2022 0 przez Tamara

Melatonina jest hormonem wytwarzanym przez część mózgu zwaną szyszynką. Melatonina pomaga regulować cykl snu. Mówi Twojemu ciału, kiedy nadszedł czas, aby iść spać, a kiedy nadszedł czas, aby się obudzić. Melatonina jest dostępna jako suplement w postaci tabletek. Istnieją dwa rodzaje: naturalne i syntetyczne (sztuczne). Naturalna melatonina jest wytwarzana z szyszynki zwierząt. Ta forma może być skażona wirusem, więc nie jest to zalecane. Syntetyczna forma melatoniny nie niesie takiego ryzyka. Etykieta na butelce pigułki powinna zawierać typ. Jeśli nie masz pewności, przed zażyciem poproś farmaceutę lub lekarza. Melatonina jest sprzedawana bez recepty (OTC) w sklepach ze zdrową żywnością i drogeriach. Podobnie jak inne suplementy diety, jest regulowany przez amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA). Jednak nie jest zatwierdzony do niektórych zastosowań. Z tego powodu nie można zagwarantować jego czystości, bezpieczeństwa i sukcesu. Melatonina na sen to naturalna podstawa, jeśli masz problem z wysypianiem się!

Droga do poprawy zdrowia
Większość ludzi przyjmuje melatoninę, aby pomóc w leczeniu zaburzeń snu. Najczęstszym z nich jest bezsenność, czyli trudności z zasypianiem i/lub z utrzymaniem snu. Możesz go również wziąć, aby zapobiec lub leczyć jet lag. Typowa dawka dla dorosłych wynosi od 0,3 mg do 5 mg przed snem. Niższe dawki często działają równie dobrze, jak wyższe dawki. Przeczytaj wskazówki na etykiecie butelki pigułki. Dzięki nim dowiesz się, ile melatoniny należy przyjmować i jak często ją przyjmować. Jeśli masz pytania dotyczące przyjmowania melatoniny, skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą. Nie bierz więcej niż zalecana ilość. Sprawdź też fertę propolisu- propolis to najlepsza ochrona antybakteryjna stoswana od wieków. Propolis na odporność jest tak samo istotny jak melatonina, sprrawdź naszą ofertę! Przyjmowanie większej ilości melatoniny nie sprawia, że ​​działa ona szybciej ani lepiej. Przedawkowanie jakiegokolwiek leku może być niebezpieczne. Rejestruj wszystkie przyjmowane leki i suplementy oraz kiedy je przyjmujesz. Zabierz tę listę ze sobą, kiedy idziesz do lekarza. Zapytaj swojego lekarza, czy przyjmowanie melatoniny jest w porządku, jeśli:

Zażywasz inne leki na receptę lub bez recepty.
Masz ciągłe problemy zdrowotne.
Jesteś w ciąży lub karmisz piersią. Nie jest jasne, jaki wpływ może mieć melatonina na nienarodzone dziecko lub karmiące niemowlę.
Przechowuj melatoninę w miejscu niedostępnym i niewidocznym dla dzieci. Przechowuj leki i suplementy w chłodnym, suchym miejscu. Pomaga to zapobiec ich zmniejszeniu skuteczności przed wygaśnięciem. Nie przechowuj ich w łazienkach, które często są gorące i wilgotne.

Rzeczy do rozważenia
Niewiele jest dowodów naukowych na to, że melatonina odgrywa rolę w promowaniu zdrowia lub leczeniu chorób. Nie udowodniono również, że melatonina spowalnia proces starzenia lub przedłuża życie.

Niektórzy ludzie, którzy przyjmują melatoninę, mają skutki uboczne. Obejmują one:

senność
ból głowy
uczucie „ciężkiej głowy”
mdłości
czując kaca
depresja
Potrzebne są dalsze badania, aby dowiedzieć się więcej o skutkach ubocznych melatoniny, zwłaszcza opóźnionych lub długotrwałych. Nie wiadomo, czy melatonina powoduje problemy, gdy jest przyjmowana z innymi lekami. Nie wiadomo również, czy melatonina wpływa na osoby z pewnymi chorobami i stanami.