Werdykt: SUV Lexus RZ 450e z 2023 r. jest wygodny, wyrafinowany i pełen innowacji technicznych i kabinowych, które pomagają mu wyróżnić się na coraz bardziej zatłoczonym rynku samochodów zelektryfikowanych.

W porównaniu z konkurencją: bez dziwactw, które często nękają inne pojazdy elektryczne, RZ zręcznie równoważy innowacyjność i komfort, jeśli chodzi o wrażenia z jazdy i użyteczność — ale mniejszy zasięg niż kluczowi konkurenci stanowi problem.

Skup samochodów powypadkowych Warszawa

Nowy RZ to pierwszy pojazd elektryczny Lexusa, chociaż firma macierzysta Toyota ma długą historię elektryfikacji. Toyota była wczesnym pionierem hybryd z Priusem, a Lexus poszedł w jej ślady, wprowadzając różne hybrydy wraz z rosnącym portfolio hybryd typu plug-in.

Model RZ 450e z 2023 r. depcze po piętach pierwszemu pojazdowi elektrycznemu Toyoty, modelowi bZ4X z 2023 r. RZ ma wspólną platformę bZ4X, ale ma inną konfigurację silnika, znacznie inną stylistykę i ogólnie jest większy. Zobacz je w porównaniu.

Pod względem wielkości RZ plasuje się między SUV-ami NX i RX w ofercie skupu samochodów powypadkowych Warszawa i konkuruje w rosnącym segmencie luksusowych pojazdów elektrycznych z takimi pojazdami jak Audi E-Tron, Tesla Model Y i Volvo XC40 Recharge. Zobacz porównanie tych modeli.

Skup samochodów uszkodzonych Warszawa

Błyskawiczna moc, płynna jazda

Jeśli jesteś przyzwyczajony do RX, RZ będzie wydawał się bardziej nowoczesnym i dynamicznym krewnym — pod każdym względem; jest szybki, opanowany i wygodny. Jest dostępny w wersji Premium i Luxury ze standardowym napędem na wszystkie koła. Moc pochodzi z dwóch silników elektrycznych, które łącznie dają 308 koni mechanicznych, a RZ ma akumulator o pojemności 71,4 kilowatogodzin.

Tymczasem jego odpowiednik bZ4X jest standardowo wyposażony w napęd na przednie koła i łączy pojedynczy silnik z akumulatorem litowo-jonowym 71,4 kWh, zapewniając znacznie skromniejsze 201 KM. Wybór AWD bZ4X zapewnia dwa silniki o łącznej mocy 214 KM i akumulator o pojemności 72,8 kWh.

Przetestowałem RZ w wersji Premium z 18-calowymi kołami i stwierdziłem, że jazda nim jest przyjemnością. Dostarczanie mocy jest natychmiastowe i płynne od zatrzymania, a RZ wykazuje atletyzm, którego nie można oczekiwać od SUV-a tej wielkości. Jest zwinny na zakrętach i ma bezpośredni, połączony układ kierowniczy, który dodaje mu ogólnego kontrolowanego, opanowanego charakteru. Takie auta często lądują w kolizjach. Wtedy należy zastanowić się, czy nie skorzystać z oferty firmy skup aut uszkodzonych Warszawa.

Skup samochodów uszkodzonych Warszawa

Aby uzyskać dodatkowy sportowy charakter, Lexus planuje zaoferować system steer-by-wire wyposażony w jarzmo kierownicy zamiast tradycyjnej kierownicy. Zamiast mechanicznego połączenia z kołami pojazdu, jak ma to miejsce w przypadku zwykłych układów kierowniczych, system steer-by-wire wykorzystuje elektronikę do sterowania przednimi kołami. Wypróbowałem ten nadchodzący model i zapewnił on dziwną kombinację bardziej precyzyjnego sterowania z mniejszym sprzężeniem zwrotnym, zapewniając surrealistyczne wrażenia przypominające grę wideo. Pojawi się w ofercie w późniejszym terminie, ale Lexus nie powiedział jeszcze, kiedy i ile będzie kosztować.

RZ jest również wyposażony w większe 20-calowe koła i opony, ale należy ich unikać. Dzięki 18-calowym kołom i oponom jazda jest spokojna z dużą izolacją od nierówności. Lata 20. są jednak bardziej hałaśliwe i przekładają zbyt dużą część drogi przez nadwozie, co powoduje znacznie bardziej niespokojną jazdę.

skup samochodów powypadkowych Warszawa

RZ zapewnia również płynność hamowania. Podobnie jak inne pojazdy elektryczne, ma regeneracyjny układ hamulcowy, który pomaga wychwytywać energię kinetyczną, która w przeciwnym razie zostałaby utracona – ale ledwo mogłem to stwierdzić. W przeciwieństwie do niektórych innych układów hamulcowych pojazdów elektrycznych, które mają nieliniowe działanie i kołyszącą się jakość, hamulce RZ były płynne i naturalnie reaktywne. Niestety nie ma obsługi jednym pedałem, która pozwala pedałowi przyspieszenia kontrolować zarówno prędkość jazdy do przodu, jak i hamowanie, w zależności od jego położenia, co jest przydatną funkcją, którą lubię w ruchu ulicznym. Układ hamulcowy jest jednak regulowany; możesz wybrać siłę systemu regeneracji za pomocą manetek łopatkowych.

Skup aut uszkodzonych Warszawa

Dostosowanie hamulców regeneracyjnych do najsilniejszego ustawienia przechwytuje najwięcej energii, co prawdopodobnie pomoże w ogólnym zasięgu jazdy. Zwiększenie zasięgu to dobry pomysł, ponieważ jest to jedno z największych zmartwień konsumentów, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, a RZ mógłby wykorzystać każdą dodatkową milę, jaką może pokonać. Jest wiele aut elektrycznych i hybrydowych na rynku wtórnym. Niektóre po niewielkich szkodach. Można je spotkać w takich miejscach jak skup aut uszkodzonych Warszawa.

W modelach z 18-calowymi kołami Lexus twierdzi, że RZ ma szacunkowy zasięg 220 mil; to spada do 196 mil w wersjach z lat 20. Jego zasięg nie dorównuje konkurentom: E-Tron jest szacowany na 226 mil zasięgu, podstawowy Model Y ma szacowany przez EPA zasięg 330 mil, a XC40 Recharge ma szacunkowo 223 mil. Jest również nieco krótszy od szacowanego przez EPA zasięgu AWD bZ4X wynoszącego od 222 do 228 mil.

Opóźnia się również pod względem szybkości ładowania na poziomie 2, co ma znaczenie dla domowego i publicznego ładowania o niższej mocy. Ładowarka pokładowa RZ ma moc znamionową 6,6 kilowata, co według Lexusa oznacza, że pełne naładowanie z poziomu pustego za pomocą ładowarki poziomu 2 zajęłoby około 9,5 godziny. Dla porównania Model Y ma pokładową ładowarkę o mocy 11,5 kW. Lexus twierdzi, że szczytowa prędkość ładowania RZ w publicznych szybkich ładowarkach prądu stałego wynosi 150 kW i że można go naładować od 0% do 80% w około 30 minut.

Kategorie: Motoryzacja