Jak określić budżet marketingowy?

Jak określić budżet marketingowy?

2 sierpnia, 2022 0 przez Tamara

Wiedza, ile odłożyć na marketing, zwykle wydaje się trudnym i trudnym zadaniem. Dzieje się tak głównie dlatego, że większość z nas nie wie, co wziąć pod uwagę i od czego zacząć. Nie ma jednego uniwersalnego rozmiaru, jeśli chodzi o budżetowanie, ale istnieją pewne sprawdzone metody, które mogą pomóc w dokładnym określeniu budżetu marketingowego.

Zacznijmy od listy liczb, które warto poznać przed podjęciem decyzji o budżecie marketingowym:

Marża zysku: zrozum, ile zarabiasz na każdej sprzedaży i użyj jej do obliczenia dochodu netto.
Koszt na zapytanie: Dowiedz się, ile wydajesz, aby otrzymać 1 zapytanie lub wyprzedaż
Koszt sprzedaży/usługi: ile musisz wydać, aby sprzedać usługę lub produkt.
Współczynnik konwersji: odsetek użytkowników, którzy dokonali wartościowego działania/konwersji w porównaniu do łącznej liczby użytkowników

Procent przychodów czy stały budżet?
Znając swoje liczby, łatwiej będzie Ci zdecydować, której metody chcesz użyć do obliczenia budżetu marketingowego. Wybór właściwego będzie miał kluczowe znaczenie dla Twojej firmy, więc zastanów się dobrze i nie opieraj swojej decyzji tylko na intuicji, ale weź pod uwagę liczby, o których właśnie mówiliśmy.

Porozmawiajmy o dwóch powszechnie stosowanych metodach.

Procent przychodów
Ogólnie rzecz biorąc, większość firm przeznacza około 7-12% swoich całkowitych przychodów na marketing. Czy wiesz, dlaczego to świetna metoda? Ponieważ faktem jest, że musisz wydawać pieniądze, aby zarabiać pieniądze, zwłaszcza, że ​​coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z wagi marketingu. Nie ustalając stałego budżetu, upewnisz się, że nie przegapisz żadnej okazji, na przykład, jeśli istniał kanał, który generował dużo sprzedaży dla Twojej firmy, kładąc temu kres, ponieważ nie masz żadnych większy budżet do przydzielenia nie byłby najmądrzejszym wyborem dla Twojej firmy. Drugą stroną tego jest to, że jeśli nie osiągasz rocznych celów przychodów, odłożenie procentu na marketing gwarantuje, że nie zobowiążesz się do czegoś, na co cię nie stać. Wszystko sprowadza się do ROI (zwrotu z inwestycji) . Jeśli istnieje kanał, który pokrywa wszystkie jego koszty i daje dodatni zwrot, będziesz chciał dalej inwestować w ten kanał. Jednak w tym momencie twoje figury naprawdę wchodzą w grę. Musisz upewnić się, że jest to wykonalne przy wszystkich kosztach i marżach zysku. Być może większy zysk da ci marketing sensoryczny, z którym zapoznasz się wchodząc w ten link!

Stały budżet
Alternatywną metodą wykorzystania procentu całkowitego dochodu na marketing jest określenie stałej kwoty jako budżetu. Ta metoda jest używana głównie przez nowsze firmy, ponieważ nie mają danych historycznych dotyczących ich całkowitych przychodów, więc muszą odłożyć pewną kwotę na działania marketingowe. Wtedy będziesz potrzebować solidnego planu marketingowego, ponieważ najpierw musisz zdecydować, czego chcesz od swoich działań marketingowych. Zamiast dzielić swój mały budżet między różne kanały i zbytnio się rozchylać, lepiej wybrać dla siebie jeden cel SMART i skupić się na nim podczas tworzenia nowego biznesu. Jedynym problemem związanym z tą metodą jest to, że nie ma procentu ani sposobu na jego obliczenie, więc nikt nie może powiedzieć, ile powinieneś wydać. Najlepszym sposobem określenia stałego budżetu jest przeprowadzenie badań. Porozmawiaj z innymi właścicielami firm, podobnych do Twojej wielkości i zapytaj o ich budżet i sprawdź, czy jest to dla Ciebie realna liczba. Nie próbuj porównywać się do wielkich marek, które sprzedają podobne produkty/usługi, upewnij się, że znajdziesz markę swojego rozmiaru, aby móc porównać liczby. By lepiej zadbać o swój budżet marketingowy, zalecam poznać strategie marketingowe znajdujące się na mojej stronie.

Zdecyduj, który kanał marketingowy otrzyma inwestycję
Ustalenie budżetu marketingowego nie kończy się tylko na podjęciu decyzji, ile zamierzasz wydać na działania marketingowe, musisz również pomyśleć o tym, w które kanały marketingowe musisz zainwestować. Jednym wielkim błędem, który często popełniają firmy, jest myślenie, że muszą wykorzystać każdy dostępny kanał marketingowy. To nieprawda, zawsze należy zadać sobie pytanie „w jaki sposób ten kanał zmieni moją firmę?”. Wydawaj pieniądze tam, gdzie faktycznie widzisz zwrot z inwestycji i zawsze mierz wpływ swoich działań marketingowych. Gdy zastanawiasz się, w który kanał marketingowy zainwestować, zwłaszcza w nową firmę, zacznij od przemyślenia podróży klienta i skup się na różnych fazach, takich jak świadomość i rozważanie, jeden po drugim.